رفتن به محتوای اصلی
x

برگزاری همایش ویژه روز جهانی پرفشاری خون

در راستای برگزاری برنامه های گرامیداشت روز جهانی پرفشاری خون در تاریخ 17 می 2024 مصادف با 28 اردیبهشت 1403 به مدت یک ماه همزمان با غربالگری فشارخون به صورت مستمر، همایشی در دو نوبت برگزار شد:
برنامه اول: مرکز تحقیقات پرفشاری خون، پژوهشکده قلب و عروق اصفهان با همکاری بیمارستان قلب شهید چمران برنامه ای را  از ساعت 10 الی 12 صبح روز شنبه در محوطه پژوهشکده برای مراجعین و همراهان بیماران برگزار کردند. در این برنامه سرکار خانم دکتر سیده مهناز میربد متخصص قلب و عروق و سرکار خانم مریم مقرون کارشناس تغذیه برای حاضرین در مورد اهمیت فشارخون نرمال و خطرات پرفشاری خون آگاهی سازی کردند. همچنین همکاران درمانگاه تخصصی پرفشاری خون مرکز تحقیقات پرفشاری خون پژوهشکده، فشار خون حاضرین را  اندازه گیری و ثبت کرده و در صورت داشتن  فشار خون بالا به این درمانگاه ارجاع دادند. لازم به ذکر است پمفلت های آموزشی در زمینه پیشگیری و درمان پرفشاری خون در اختیار مردم قرار گرفت.
برنامه دوم:کمپینی با همکاری مرکز تحقیقات پرفشاری خون، پژوهشکده قلب و عروق اصفهان، انجمن دوستان قلب، انجمن علمی دوستان قلب، مرکز آموزشی درمانی شهید چمران،  روز جمعه 28 اردیبهشت 1403 در فضای زیبای زمین اسکیت پارک ملت مجاور پل آذر از ساعت 6 الی 10 صبح برگزار گردید. در این برنامه دو سخنرانی توسط پزشک متخصص قلب و عروق سرکار خانم دکتر سعیده بحرانی با موضوع پیشگیری،کنترل و درمان پرفشاری خون و سخنرانی توسط کارشناس محترم تغدیه پژوهشکده سرکار خانم مطهره باطنی با موضوع اهمیت تغذیه در پیشگیری و کنترل پرفشاری خون انجام شد. از دیگر برنامه ها می توان به برگزاری برنامه های متنوع سرگرمی-آموزشی جهت کودکان و نوجوانان و مشاوره های پزشکی اشاره کرد. در پایان با سرو صبحانه سالم از حضار در این برنامه پذیرایی شد.
در بازه زمانی 17آپریل تا 17 می 2024 تعداد 409 نفر مورد غربالگری و سنجش فشارخون قرار گرفتند که از این تعداد 20 نفر از فشارخون بالای خود اطلاع نداشتند و به درمانگاه تخصصی فشارخون مرکز تحقیقات پرفشاری خون پژوهشکده قلب و عروق جهت بررسی بیشتر و پیگیری مراحل درمان ارجاع داده شدند.