رفتن به محتوای اصلی
x

بازدید مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت از پژوهشکده قلب و عروق

در تاریخ 25 فروردین ماه 1403 خانم دکتر حنان بلخی، مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت طی یک سفر کاری به ایران، در نشستی با فعالان حوزه سلامت کشور و اصفهان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حضور یافت و در جریان پیشرفت های علمی و پژوهشی این استان در این زمینه قرار گرفت. در همین راستا مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت و تیم همراه، آقای دکتر جعفر حسین نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، آقای دکتر فرشیدی معاون بهداشتی وزارت بهداشت و آقای دکتر نیکنام  مدیرکل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت با همراهی رییس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از پژوهشکده قلب و عروق که تنها مرکز همکار سازمان بهداشت جهانی در اصفهان است، بازدید کردند.
در این بازدید خانم دکتر صراف زادگان رییس پژوهشکده قلب و عروق ضمن معرفی و شرح  فعالیت های این پژوهشکده به ویژه مواردی که در راستای اهداف سازمان جهانی بهداشت و پیشگیری از بیماری های غیر واگیر است، آغاز پروژه جدید با عنوان" طراحی و اجرای مدل برای کاهش بار بیماری های قلبی عروقی (CVD) در ایران با استفاده از مدیریت پرفشاری خون، دیابت و پیشگیری ثانویه CVD" را اعلام نمودند.
خـانم دکتــر حـنان بلـخی پس از بازدید از پژوهشکده در مصاحبه ای با خبرنگاران در این خصوص گفــت:
" فعالیت پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان همکار سازمان جهانی بهداشت در حوزه علم، تحقیق و سلامت جامعه مثال زدنی است. همچنین در این پژوهشکده فرایند ترجمان دانــش و انتقال نتایج مطالعات به ذینــفعان از جمله سیاست گذاران به خوبی مطابق با استاندارد ها اجــرا می گردد."